WRC 8 - Ford Escort MkII 1800 (1979)
Ford er stadig aktiv i WRC som officiel producent, men har allerede skabt historie med sin Ford Escort RS1800. Med sin Cosworth-motor med 270 hestekræfter vandt producenten fra Detroit sin første titel i 1979. To år senere vandt Ari Vatanen med en Escort RS1800.