Wasteland 3: Cult of the Holy Detonation
Dybt inde i militærkomplekset i Cheyenne Mountain tilbeder mutantkulter en ældgammel guddom, de kalder den hellige detonation – en fastfrossen kerneeksplosion. Om det er en gud, et videnskabeligt eksperiment eller et utilsigtet mirakel, kan detonationens energi give Colorado Springs strøm nok til hundredvis af år, eller jævne byen med jorden. De stridende kulter har forskellige meninger om, hvem der skal have lov at tilbede deres gud, og du bliver nødt til at kæmpe dig vej til alteret. Det er den sidste mission for rangerne i Colorado, og resultatet bliver helt sikker eksplosivt – på den ene eller den anden måde. Cult of the Holy Detonation udvider Wasteland 3-oplevelsen med adgang til Cheyenne Mountain-basen, som er fyldt med nye figurer, fjender og udfordrende kampe samt med kraftige nye våben og rustninger. Din rangerdeling bliver sat på en prøve som aldrig før i nye målbaserede møder, som giver den i forvejen komplekse turbaserede kam et kreativt pift. Rangerne er oppe mod overvældende odds, når de lukker reaktorer, rydder ventilationssystemer og bekæmper forsvarssystemer for at standse en endeløs strøm af mutanter og maskiner i den forfaldne bunker.