Udbredelsen af Warp-inficerede stoffer er blevet rapporteret blandt pøblen, med potentielt alvorlige konsekvenser for den påvirkede egns stabilitet. Trusselsniveauet er stadig oppe til debat, men imperiet kan ikke tage chancer med den slags ting. Dette DLC indeholder en opgave med særlig prioritet. En undersøgelse består af en kort historie og en serie af nye missioner. Når opgaven er løst, bliver du belønnet med et unikt vaccinationsmateriale. (Læg venligst mærke til at denne opgave, kun er tilgængelig efter oplåsning af Triglav Subsector.)