Valkyria Revolution Scenario: Standing Before a Dying Wish
Historien om kaptajn Amleth og hans forhold til Vanargands ledende officerer, Godot og Miranda Vilfort. Denne begivenhed er et litterært uddrag, der kan ses i Bernards Notebook, når du har gennemført missionen "Aid Vonsköld" i kapitel 6 i spillets hovedhistorie.