Begiv dig ud på forskellige passagerture langs den naturskønne Pfälzische Ludwigsbahn i Train Sim World 5! Pfälzische Ludwigsbahn består af 2 forskellige halvdele; lige og jævne spor fører vejen mellem Mannheim og Neustadt, og straks derefter afgrænser en mur af skov begyndelsen på snævre kurver og tætte dale, hvor skinnerne efterhånden finder vej længere mod vest til Kaiserslautern. I Train Sim World 5 kan du blive lokomotivfører eller konduktør i DB's passagertrafik og udforske denne idylliske bys seværdigheder. Strækningen, der blev anlagt i begyndelsen af 2010'erne, består af det nybyggede tredje spor mellem Ludswighafen og Limburgerhof og kan køre op til 160 km/t. Anvend BR 425 på Rhein-Neckar S-Bahn, kør langs skinnerne i ICE 3M, og tag i pendulfart i den klassiske BR 111. Et udvalg af materialer skaber en rodet oplevelse på den naturskønne Pfälzische Ludwigsbahn.