Gå tilbage i tiden og tag kontrol over den berømte LMS Jubilee Class. Tag passagerer med på en rejse for livet på West Coast Main Line, over Runcorn Bridge og lige ind i hjertet af Merseyside. Derudover kan du få ansvaret for den hårdtarbejdende LMS Stanier 8F Class på tunge godstog. Behersk kunsten ved dampsimulering, og giv dig i kast med 1950'ernes udfordring – uden moderne hjælpemidler at støtte sig til, er det eneste sikkerhedssystem din forstand! Lær finessen og rytmen i hvert lokomotiv for at bestemme din hastighed, og for at holde køreplanen. Kør tog, kør rundt som passager eller i vagtens vogn, fuldfør ruteopgaverne, eller vælg blot et udsigtspunkt og se handlingen udfolde sig. Skab dine egne oplevelser med Scenario Planner og Livery Designer (Bemalingsdesigner), og del dem med Creators Club.