Al den storslåede fantastiske, moderne amerikanske godstogstrafik – travl og konstant handling, barske stigninger, kraftfulde dieselmotorer, majestætisk vestlig natur og ekstraordinær historie – mødes på Union Pacifics legendariske Sherman Hill til Train Sim World 2! Sherman Hill strækker sig 58 miles mellem de klassiske jernbanebyer Cheyenne og Laramie i Wyoming, og krydser den kontinentale opdeling i en højde af 8 015 fod. Gennem årtier, har Sherman Hill, med sin hårde vestgående stigning på 1,5 procent på tværs af Laramie Mountains, været hjemsted for Union Pacific største og bedste motivkraft – dieselmaskiner med masser af hestekræfter, der trække dobbeltstakke, biler, indtjekket fragt, kul, og meget mere. Stig ombord på Union Pacifics moderne og kraftfulde Electro-Motive SD70ACe med 4 300 hestekræfter og EMD SD40-2-veteranen med 3 000 hestekræfter for at få tonnage mellem de spredte områder ved Cheyenne og Laramie frem.