Oplev kompleks drift med pendlere og internationale rejsende, som mødes i trafikkens stress og jag. Hav kontrol over moderne trækkraft, og udforsk landskabet i Train Sim World 2: Rush Hour - Nahverkehr Dresden. Mærk suset med helt nye passagerer. Efterhånden som du rejser fra station til station, vil du se en større variation i passagerer og større mængder af passagerer på spidsbelastningstidspunkter. Alt sammen en rekonstruktion af myldretidens stress og jag. Toglinjen mellem Dresden og Riesa var en af Tysklands første langdistanceruter. I dag holder linjens vigtighed den i gang. Hurtige tjenester slår den regionale trafik via brugen af hurtige og langsomme linjer, og omegnen af Dresden betjenes af hyppige pendlertjenester. Tag udfordringen op med regionaltog, S-Bahn og fragttjenester med DB BR 442, BR 143, BR 146.2, BR 363 og MRCE BR 185.5.