Bemærk: Train Sim World 2: Rhein-Ruhr Osten skal købes separat for at man kan bruge indholdet i denne udvidelse. Tag arbejdshjelmen på og gå på arbejde i baneterrænerne i Hagen og Wuppertal med TSG’s DB G6 Diesel Shunter til Train Sim World 2. Det dieselhydrauliske rangerlokomotiv G6 blev produceret for første gang i 2008, og dets diminutive størrelse gør det velegnet til mindre områder med en lille drejningsradius. Alligevel kan det præstere 900 hestekræfter og køre 80 km/t. Der blev bygget omkring 130 lokomotiver. De ejes fortrinsvis af private selskaber og leases ud til operatørerne, når de skal bruge ekstra trækkraft. I Train Sim World 2 bliver TSG’s G6 Shunter anvendt som et DB-lokomotiv, der lejes direkte fra producenten, og udfører komplekse rangeropgaver på den travle rute Rhein-Ruhr Osten.