Tintin Reporter – Faraos Cigarer
Tintin og hans trofaste følgesvend, Terry, oplever et ekstraordinært eventyr… Da han sejlede på Middelhavet, mødte den berømte reporter Professor Sarcophagus, og nu begiver han sig af sted på jagten på faraoen Kih-Oskhs grav. Hvilke mørke hemmeligheder er der gemt i graven? Tintin og Terry rejser tværs over Arabien fra Egypten til Indien og ender med at efterforske et gigantisk netværk for narkotikahandel i hele Østen. Et farverigt eventyr, der er tro mod bogen - Spillet, der er rigt på detaljer fra Tintins univers og med en fortælling med mange tvists og drejninger, som er en del af Hergés storslåede kreative arv, placerer dig i hjertet af det mystiske Egypten og andre uendeligt smukke lande. “Faraos Cigarer” er den fjerde fortælling i serien. Et videospil fyldt med eventyrlige oplevelser - Følg med Tintin i en handling, der er fyldt med action og tankefremkaldende scener, mens han prøver at løse en international sag om narkotikahandel, hvor han udforsker Østen, en grav, en ørkenstrækning, en frodig jungles indre eller andre steder fyldt med fælder. Mange forskellige gameplays, du skal mestre - Et unikt og innovativt gameplay, der kombinerer alle de bedste elementer fra adventurespil og efterforskningsspil. Et spil, der inviterer dig til at optræde som detektiv/reporter: søg, infiltrer for at finde spor og løs pusleopgaver med hjælp af efterforskningsdialog med overdådige og åndeløst spændende videosekvenser. - Gåder, søge- eller stealthfaser, fly og biljagter, efterforskningsdialoger... Et unikt og innovativt gameplay, som giver alle mulighed for at opleve eventyret som rigtig reporter!