The Vanishing of Ethan Carter
The Vanishing of Ethan Carter er et mysterie i første person, der fokuserer på fortælling, udforskning og opdagelse. Du spiller som Paul Prospero, en detektiv med en interesse for det okkulte, som modtager et foruroligende brev fra Ethan Carter. Paul indser snart, at den unge Ethan er i alvorlig fare, og tager derfor af sted til drengens hjem i Red Creek Valley, hvor situationen viser sig at være endnu værre end først antaget. Efter et brutalt mord er Ethan forsvundet, og Paul opdager hurtigt, at det måske ikke er det eneste lokale mord, der er værd at efterforske. The Vanishing of Ethan Carter henter inspiration fra sælsomme fortællinger og makabre noveller fra begyndelsen af det 20. århundrede og sigter efter at gøre historiefortælling i spil endnu mere medrivende. Selvom der både optræder en privatdetektiv og nogle hovedbrud, så er vægten lagt på atmosfære, stemning og persongalleriets grundlæggende menneskelighed. Dog afslører mysterierne ikke sig selv og ikke uden din indblanding. Ved hjælp af Pauls overnaturlige evne til at kommunikere med de døde samt dine egne skarpe sanser skal du opklare et mysterium, der er befængt med død, formørket af en ung drengs forsvinden og emmer af en oldgammel, uhyggelig tilstedeværelse i Red Creek Valley. Hovedpunkter - Udforsk og interagér med Red Creek Valleys sælsomt smukke og dystre verden, der er skabt med Unreal Engine 4 og den revolutionerende fotogrammetriske teknologi, der giver næsten fotorealistiske omgivelser. - Tal med de døde for at se, hvordan de kom af dage, så du kan samle spor og afsløre sandheden om Ethans forsvinden - og hans families skæbne. - Oplev en ikke-lineær historie, der kombinerer privatdetektivens hårdkogte verden med atmosfærisk gyserfiktion - alt sammen med inspiration fra klassiske forfattere som Raymond Chandler, Algernon Blackwood, Stefan Grabinski og H. P. Lovecraft. - Foretag efterforskningen på din egen måde og i dit eget tempo. Selvom der er uhygge i spillet, så får spillerne ikke brug for nervepiller. Vores spil handler mindre om chokgys og mere om en eksistentiel uro.