The Myth Seekers 2: The Sunken City (Xbox Version)
Sagnet fortæller om byen Ys, en kulturel perle på Bretagnes kyst, der blomstrede under den vise kong Gradlon. Byens storhedstid varede dog ikke evigt. En konflikt mellem dronning Tehda og hendes søster endte katastrofalt, da hele byen blev opslugt af havet. Kongen undslap på et hængende hår, men begge søstre druknede inde bag byens mure. Det siges, at kong Gradlon stadig står ved kysten og venter på, at byen rejser sig fra havets bund, så han kan blive genforenet med sit livs kærlighed. Amelia, den dygtigste Myth Seekers-agent, bliver kaldt til Paris, men opdager, at bureauet er i fare. Det går hurtigt op for hende, at det kan have noget at gøre med en mystisk genstand, der blev fundet i nærheden af ét af de steder, hvor den mytiske by Ys kan have ligget. Afsøg alle afkroge af Paris sammen med Amelia for at finde ekkoerne af den legendariske katastrofe. Afslør sandheden bag sagnet for at forhindre, at de mystiske kræfter, der står bag tragedien, ikke vækkes på ny. Der er ingen tid at spilde! Men vær på vagt, for sagnet fortæller også, at selve Paris vil blive opslugt af havet, når Ys igen rejser sig fra bølgerne.