Bliv en Steel Rats-racer, og pløj dig fjenderne, mens du skifter mellem fire unikke figurer og spreder ødelæggelse i din ultimative dødsmaskine: din flammespyende motorcykel med savklinger på siderne. Steel Rats blander genrer på en ny måde med stuntbike-racerløb i 2,5D, hvor du skal springe præcist mellem platforme og deltage i intense kampe. Din motorcykel er dit våben i kampen mod de invaderende junkbots fra det ydre rum. Kombiner nærkamp med skydning og et afsindigt våbenarsenal til din kværn, der byder på savklinger, harpuner og flammespyende udstødning. Start motoren, og prøv kræfter med din motorcykels fysikbaserede styring, mens du udfører stunts og smadrer junkbots. Jo mere kreativ, du er med dine ødelæggelser, des bedre! Kør på væggene, lav saltomortaler fra bygninger, og lad dit dødbringende arsenal regne ned over fjenderne, mens du flyver på hovedet gennem luften. Afslør Coastal Citys hemmeligheder, og opklar mysteriet om junkbot-invasionen.