Sonic 4-sagaen fortsætter, idet Sonic genforenes med Tails til det helt nye samarbejdsspil!Efter begivenhederne i Episode I er Metal Sonic tilbage for at indgå i en formidabel alliance med Dr. Eggman! For at imødegå denne trussel er Sonic nødt til bede en gammel ven om hjælp til at redde dagen! Sammen med Tails anvender du geniale kombinationsbevægelser og ræser hen over fire helt nye Zones for at sætte en stopper for deres onde planer!Spil alene, eller lokalt (og online) sammen med en ven, i en videreudvikling af samarbejdsspillet i Sonic 2. Slip Sonics og Tails' ødelæggende fællesangreb og kominationsbevægelser fri for at bekæmpe Metal Sonic og Dr. Eggmans forenede kræfter.Episode II indeholder en helt ny spilmotor, der giver dig opdateret fysik og en original grafisk stil, når du ræser gennem fire unikke Zones og en ny Special Stage.BONUS! Ejere af både Episodes I & II får adgang til Episode Metal, som indeholder eksklusive niveauer og en spilbar Metal Sonic.