Bahrain International Circuit, også kendt som Sakhir International Circuit, er en ultramoderne bane, hvor nogle af de største motorsportskonkurrencer afholdes. Den 5,412 km lange bane er kendt for de mange korte, lige strækninger og langsomme sving, hvor der lægges vægt på præcision og hastighedsændringer på vej ind i svingene fremfor ren hastighed.