Red Faction II
Det 2200. århundrede på Jorden. Fem år efter oprøret på Mars. Gennem de sidste 15 år har Sopot, den korrupte diktator, undertrykt folket i Commonwealth. Hans ubønhørlige forsøg på at forening med nabonationen United Republic har svøbt hans land i unødige blodsudgydelser og fattigdom. Endeløs propoganda indhyller alle samfundslag og den nye offentlige informationsbygning spytter nyhedsindslag ud i en lind strøm omhandlende stolte sejre, efterhånden som flere og flere soldater falder. Efter flere år ved fronten har en gruppe supersoldater, forstærket med nanoteknologi, fået nok, og de sværger at omstyrte diktatoren og genoprette freden. Forsvar dit land som Alias, en sprængstofekspert, sammen med fem andre gruppemedlemmer, som hver har deres ødelæggelsesspeciale. Kæmp dig vej gennem en række baner og brug et arsenal af specialiserede våben og kraftige sprængstoffer på jeres vej mod at vælte regeringen.