Puzzle Bobble er en serie af puslespil, hvor spilleren affyrer bobler fra bunden af skærmen, og boblerne springer, når tre eller flere med samme farve klæber til hinanden. Spilleren rydder en scene, når betingelserne for scenen er opfyldt. Der scores flere point, når der droppes mange bobler på samme tid, eller når der springes bobler ved at skyde på dem og få dem til at ramme væggen og hoppe tilbage. Hav det sjovt, når du spiller alene i gådetilstand, hvor du løser gåder, eller med en ven i kamptilstand, hvor I skyder bobler mod hinanden. Nyd porteringen af arkadespillene Puzzle Bobble 2X og Puzzle Bobble 3 samt fire versioner til hjemmekonsol i Japan og i udlandet med tilføjede oprindelige tilstande. Spillene har også nye funktioner, såsom spol tilbage, langsom tilstand og hurtig lagring, der er perfekte til øvelse, udtænkning af strategi og sceneoprettelse. ◆ Udvalgte funktioner Arkadeudgave af Puzzle Bobble 2X/BUST-A-MOVE 2 Arcade Edition ... Portering til hjemmekonsol af de japanske og internationale versioner af arkadespillene Puzzle Bobble 2 og Puzzle Bobble 2X (1 eller 2 spillere). Arkadeudgave af Puzzle Bobble 3/BUST-A-MOVE 3 ... Portering til hjemmekonsol af den japanske og internationale version af arkadespillet Puzzle Bobble 3 (1 eller 2 spillere). Udfordringstilstand ... Indfri visse betingelser for at rydde scenen (Puzzle Bobble 3/BUST-A-MOVE 3). Samlingstilstand ... Spil i alt 1.026 scener designet af spillere gennem tiden (Puzzle Bobble 3). Redigeringstilstand ... Placer bobler i området for at oprette dine egne scener (Puzzle Bobble 2X/BUST-A-MOVE 2 Arcade Edition). ◆ Praktiske funktioner og indstillinger kun tilgængelige i S-Tribute ・Spol tilbage Spol spillet tilbage en vis tid, og fortsæt spillet. ・Langsom tilstand Sænk hastigheden i spillet med et tryk på en knap. ・Hurtig lagring/indlæsning Gem spilstatus når som helst. ・Ubegrænsede credits Grænsen for antal fortsættelser kan deaktiveres og giver mulighed for fortsættelse i det uendelige. ・Scanningslinjer Efterligner den nostalgiske billedrørsskærm. ◆S-TRIBUTE Genoptryk af klassikere produceret og udviklet af City Connection med Zebra Engine under Saturn-æraen. Spil flere forskellige titler med forbedret styring og nye funktioner.