Du skal kæmpe mod overvældende odds for at flygte fra en hemmelig TranStar-månebase, hvor de fjender, du møder, de farer, du står overfor, de mål, du når, og det rov, du finder, skifter hver gang du spiller. Mooncrash-kampagnens omskiftelige miljøer er lige så farlige, som de er dynamiske, og i Prey kan de give spillere en sjov og uendeligt genspillelig udfordring, der sætter selv de dygtigste spillere på prøve. Kræver det komplette Prey-spil.