Deep SilverSkydespil
Lige under overfladen i den døde by Novosibirsk, er Oberst Khlebnikov på vej tilbage for at fejre nytår med sin søn, Kirill. Men alt er ikke vel hos folk her: Slimen indtager i stigende grad tunnellerne, mutantangreb synes at være i stigning, og det kostbare "grønne stads", der beskytter folk imod strålingsforgiftning, er ved at slippe op. For at sikre overlevelsen, er dem, der bestemmer, nødt til at bruge drastiske midler ... I kølvandet på Khlebnikovs rejse og oplevelser i de sidste dage med liv i Novosibirsk, som genskabes af Oberst Miller et år senere, kan spillere forvente Metro-seriens klassiske historie-drevne spil i dette nye lineære kapitel, komplet med et helt nyt våben – den dødbringende flammekaster – klaustrofobiske omgivelser, og den alt for velkendte hårrejsende spænding.