Deep SilverSkydespil
Metro Exodus Expansion Pass vil indeholde to store historie-drevne DLC'er til spillet, der følger helt nye historier fra Metro-verdenen. I stedet for Artyom, vil spillere have chancen for at se igennem øjnene af en helt ny figur og en af Spartan Rangers, Auroras eneste amerikaner, Sam. The Two Colonels - sommeren 2019: Lige under overfladen, under den døde by Novosibirsk, begiver Oberst Khlebnikov sig hjem til sin søn, Kirik, til nytårsaften. Sam’s Story - tidligt i 2020: Sam, en amerikansk marineinfanterist ved ambassaden i Moskva før bomberne faldt, har længe drømt om at vende tilbage til hjemlandet, og måske finde sin familie i live. Udsigten dertil synes umulig i Metros mørklagte tunneller, men da Spartans fandt ud af, at Moskva ikke var den eneste overlevende by efter krigen, synes håbet ikke så tomt længere.