[BEMÆRK: Dette DLC-indhold er delt op i 2 pakker, hvor dette er del 1. Du skal også have del 2, der ikke koster ekstra, for at kunne spille.] Commander Shepard og Normandys besætning nyder en velfortjent pause, men deres landlov bliver kortvarig. Stå ansigt til ansigt med en ny fjende, før du møder gamle venner fra Mass Effect 1 og 2.