Kingdom of Arcadia
Finder Sam en vej hjem efter at være blevet suget ind i sin fars skab med arkadespil? Sam er bare en helt normal dreng, der kan lide videospil. Ligeledes har hans far en lidenskab for gamle spil, og da Sam prøver sin fars arkademaskine, bliver han pludselig suget ind i den og spiller pludselig hovedrollen i sit eget pixelerede eventyr. Men kan han komme hjem? Hjælp Sam med at fjerne Arcadias forbandelse og vende sikkert hjem igen inden det er for sent! Kongeriget Arcadia er en metroidvania, der spænder over fem baner, hver med flere missioner at gennemføre. Sam vil støde på en lang række fjender, enorme bosser og andre forhindringer i pixeleret retrostil. Heldigvis kan han blive bedre og stærkere og gå i butikkerne for at købe nyt udstyr, der kan hjælpe ham med det skræmmende eventyr, der ligger foran!