KHEMRI
For over 8000 år siden spillede Khemri de første Blood Bowl-spil mod Slann. Da riget gik bort, gjorde spillet det også, indtil det blev genfundet mange århundreder senere, og da spillet vendte tilbage, måtte de gamle spillere uundgåeligt også vende tilbage. At være død har sine fordele, for ikke blot besidder de evnen til at regenerere, for på grund af visse mystiske omstændigheder, som stammer fra de dødes grave, har nogle Khemri-spillere også evnen til at blokere og aflevere. Det betyder, at Khemri-holdet overgår de andre hold af Udøde, når de spiller bolden, da de kan løbe og aflevere næsten lige så godt som spillere hos de levende racer. At have et par hurtige spillere, der kan aflevere og løbe med bolden, har sine fordele, men ikke hvis deres holdkammerater ikke kan holde trit med dem. Da størstedelen af holdet består af fodslæbende Skeletter og humpende Mumier, har Khemri-træneren brug for sin århundreder lange erfaring for ikke at miste sine bedste spillere tidligt i spillet.