Hunt: Showdown 1896 - The Shadow Under the Cowl
Denne DLC-pakke indeholder en jæger, to våben og et værktøj: - The Cowl (jæger) - Rib Burster (Krag Bayonet) - Eye Taker (jagtbue) - Swarm Cutter (kasteknive) Cowl er en beklædningsgenstand valgt af en mand, der var klar over, hvor hurtigt fred og orden kunne blive til kaos med et enkelt sværdhug. Engang hed han Horatio, og som barn kunne han forstyrre feromonerne i en myrekoloni og se dem gå rundt i en spiral, indtil de døde. Eller også sad han med en udstrakt hånd og en tændt lygte og ventede på, at insekterne skulle sætte sig på hans håndflade. Han opbevarede dem i flasker, studerede dem og betroede sig til dem, for han havde ingen andre. Horatio forstod, at hans insekter var tættere på menneskeheden, end andre kunne lide at forestille sig. Han bemærkede, at vi begge organiserer os i grupper med ledere og fælles mål, nogle gange til gavn, andre gange ikke. Ligesom sin far gik Horatio på et officersakademi, hvor han, omgivet af hierarkier, kun blev mere besat af at nedbryde dem. Dronningen i et bistade er mere værd end tusind arbejderes liv. Horatios filosofi gik ikke ubemærket hen, og til sidst blev han afskediget i vanære. Selvom Horatio ikke rådede over noget, havde han kun medlidenhed tilovers for sine insekter - de var så indbyrdes afhængige af hinanden, at de var sårbare, når de var alene. Så han praktiserede det, han var bedst til, og levede af at hugge sit sværd de helt rigtige steder for at forvolde størst mulig ødelæggelse. Hans arbejde førte ham til bayouen: endnu en natsværmer, endnu en flamme. Horatio fandt andre i samme situation, plaget af korruption. På sin første jagt stod han ansigt til ansigt - i mangel på samme - med Assassin, som flænsede hans overkrop med et enkelt hug. Efterladt til at dø, omsluttet af biller, fik han en åbenbaring: Sværmen af væsner, der omsluttede ham, havde muligvis ingen leder, men var alle drevet af et grundlæggende instinkt rettet mod et større formål. På baggrund af denne skæbnesvangre pinsel rejste Cowl sig og svor, at han ville nå sit højeste potentiale.