Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City
Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City indeholder både The Lost and Damned og The Ballad of Gay Tony og kræver ikke et eksemplar af det originale Grand Theft Auto IV. I The Lost and Damned kan du opleve Liberty City som Johnny, der er veteranmedlem af The Lost, en berygtet motorcykelbande. Johnny har skabt forretningsmuligheder for The Lost i Liberty City, men hans primære loyalitet er over for det mærke, han bærer på ryggen, og over for klubbens præsident, Billy Grey. Men da Billy vender tilbage fra afvænning og er fast besluttet på at kaste sig ud i blodsudgydelser og udskejelser, ender Johnny midt i en voldsom territoriekrig, hvor rivaliserende bander kæmper om kontrollen over en by, der er revet midt over af vold og korruption. Kan broderskabet overleve? The Ballad of Gay Tony tilføjer Liberty City en overdosis af våben, glitter og skidt. Som Luis Lopez, deltidsbølle og fuldtidsassistent for den legendariske natklubs-impresario Tony Prince (også kendt som "Gay Tony"), vil spillerne kæmpe med loyalitetskonflikter mellem familie og venner og med uvisheden om, hvem der taler sandt, og hvem der lyver, i en verden, hvor alle har en pris.