Irland er berømt for brasenfiskeri, og Lough Kerr er en af årsagerne til berømmelsen. Her kan du ikke blot slå din egen rekord, men også fange landets største fisk. Den perfekt formede sø på 7,3 hektar emmer af historie med oldgamle stenvægge og velvoksne trækroner, og den uovertrufne vandkvalitet giver perfekte vækstbetingelser for store brasen. Søen besøges af nogle af de bedste lystfiskere i Europa på jagt efter de sky rekordfisk i søen, såsom ‘Banshee’, der er blevet vejet til utrolige 9,5 kg. Fiskeri efter brasen får al opmærksomheden, men i søen er der også karper på op til 11,3 kg og store sudere, skaller og rudskaller. Der er også tre turneringer for én spiller og tre arrangementer i karrieretilstand samt fem nye gennemførelser på dette fiskested.