Europa Universalis IV: King of Kings Immersion Pack
Riger og kulturer, der strækker sig helt tilbage til civilisationens daggry, pryder Mellemøsten og fungerer som en barriere for osmannernes ekspansion ind i Asien og Nordafrika. I Europa Universalis IV: King of Kings har vi givet disse magtcentre – Kairo, Konstantinople og Isfahan – ekstra opmærksomhed med ny, historisk smag, større variation i gameplay og fængslende alternative historier, der lader dig omskrive historiebøgerne i begyndelsen af den moderne tidsalder. Denne immersion-pakke til Europa Universalis IV føjer mere end 300 nye missioner, over 150 nye begivenheder og snesevis af ændringer til regeringsreformer og stænder for det byzantinske rige, mamluksultanatet, Persien og mange flere. Europa Universalis IV: King of Kings indeholder store opdateringer af: Persien: - Udnyt persisk kultur og kunst til at bringe naboliggende kongedømmer ind under din sfære. - Over 70 nye nationale missioner - Unikke missionsvalg afhængig af din statsreligion – Sunni, Shia eller zoroastrisme – samt reformationscentre og andre måder at udbrede troen. - Nye nationalideer, unikke regeringsreformer og unikke stænder og agendaer. Mamlukkernes Egypten: - Over 30 nye nationale missioner - Nye diplomatiske muligheder inkl. eksport af egyptisk kort og promovering af pilgrimsfærden Hajj. - Unikke regeringsreformer, lejesoldater og stænderprivilegier for mamlukkerne. - Muligheden for at vesternisere Egypten. Det byzantinske rige: - Over 60 nye nationale missioner - Unikke regeringsreformer og stænderprivilegier - Ny type undersåt – Pronoia - Over 50 nye begivenheder og 10 nye beslutninger omhandlende byzantinerne Der er også ændringer for: - Armenien og Georgien: To kristne kongeriger klemt inde mellem imperier på fremmarch - Arabien og Yemen: Konkurrerende magter på den arabiske halvø, der sidder på islams helligdomme og handelsruterne til Indien. - Ardabil: Et hovedsæde for iransk kultur og det moderne Persien/Irans fødested. - Aq Qoyunlu og Qara Qoyunlu: Lokale turkmenske magter, der modstod osmannernes ekspansion inden foreningen af Persien.