Edy's Advance Ops
Særmission, som giver spilleren et våben, der er nyttigt først i hovedspillet. Derudover får du, hvis du gennemfører, Edy fra det originale Valkyria Chronicles som spilbar figur! Missionen kan spilles, når du har låst op for Headquarters i 2. kapitel af hovedhistorien. Du får adgang til historien ved at gå til Book Mode > Menu > Extra Stories.