Crusader Kings III: Royal Court
Der findes kun ét sandt magtcenter: Hoffet. Træd ind i den storslåede tronsal med Crusader Kings: Royal Court, og gør dig klar til at imponere lensmænd og hoffolk med din pragt og rigdom. Se med, når rejsende bukker i dyb respekt, eller når stridende familier i audiens beder om din dom, som styrker det livsnødvendige bånd mellem dig og dine undersåtter. I Crusader Kings: Royal Court kan du bestille store kunstværker fra dygtige kunstnere. Imponér dine rivaler med dit hofs storhed, eller få dem til at skælve i ærefrygt med din slægts uvurderlige arvestykker og relikvier. Et forbedret Culture-system giver dig muligheden for at føre dit folk til nye kulturelle forståelser, når de sammenbringes eller skilles ad, hylder deres kulturarv eller lærer nye sprog eller traditioner. Vis dig frem ved hoffet ● Som konge eller kejser kan du se din personlige tronsal blive vækket til live masser af hoffets drama og intriger. Træd ind i et rum i fuld 3D, som kan vises i en af fire forskellige kulturelle stilarter, og fyld det med din pragt og vælde. ● Uanset om du er en hård eller nådig hersker, så kast dom over dem, der søger dit råd. Hold hof, og se til, mens dine hoffolk kæmper om din opmærksomhed. ● Sammenlign dig selv og dit hofs pragt med din største rival. Eller bliv til grin, og lev med de triste diplomatiske konsekvenser af at have dårlig smag. En sand skat ● Fremvis dine sirligt udførte relikvier, eller koncentrér dig om din slægtshistorie med arvestykker. En række nye genstande kan beundres, når serien igen tager lagersystemet i brug. ● Dygtige håndværkere, lige fra juvelérer til vævere, kan hyres til særprojekter, der giver dit rige endnu flere unikke objekter. ● Bestil specielle kunstværker, eller vind artefakter i krig. Men vær forsigtig. De kan nemt tabes i en uheldig duel eller en rivals snedige plan. Kultur og befolkning ● Et totalrenoveret Culture-system ligger klar til dig. Den store, nye Cultural Traditions gør dig i stand til betydeligt at ændre måden, du spiller på, lige fra at vælge de rette fordele i forhold til dit riges terræn til at give dit militær nye bonusser. Afgør din kulturarv via Cultural Pillars, eller lad dine undersåtter lære nye sprog. ● Skab en sand smeltedigel med den nye Hybridisation-funktion, der kombinerer de definerende træk ved din befolkning i en unik kulturfusion. Bliv en stor beduinfyrste, som sammenbringer nyligt besejrede folkeslag, eller følg en nordisk høvding, som har taget lokale srilankanske skikke til sig. ● Vær vidne til, hvordan dit riges kultur udvikler sig med den nye Divergence-funktion, hvor tiden støt og roligt forvandler en enkelt kultur til massevis af små subkulturer. Form den, som du ønsker, eller plant forandringens frø, og se med, når en monolitkultur forgrener sig i mange forskellige retninger.