Children of Morta
DET LIGGER TIL FAMILIEN Children of Morta er et actionrollespil med en rogue-lite-tilgang til karakteropbygning, hvor du ikke kun spiller som en enkelt karakter – men som en hel ekstraordinær heltefamilie. Hack’n’slash dig gennem horder af fjender i procedurelt genererede dungeons, huler og landskaber, og led familien Bergson – med alle deres fejl og dyder – mod den kommende Corruption. INDHOLD SPILLET Spillet er en unik blanding af eventyrligt actionrollespil, rogue-lite og hack'n'slash-spil. Når du stiger i niveau, udvikler du både de individuelle karakterer og hele familien. Du kan ikke dø permanent, og du kan skifte familiemedlemmer mellem runderne. HISTORIEN Historien udspiller sig i et fjernt land, men dets temaer og følelser er velkendte for os: kærlighed og håb, længsel og usikkerhed, ultimativt tab ... og ofre, som vi er villige til at gøre for at redde dem, der betyder alt for os. I sidste ende handler det om en heltefamilie, der kæmper for at modstå mørket. DUNGEON CRAWL Alle dungeons er procedurelt genererede, så de vil være forskellige i hvert eventyr. Der er to til fire niveauer i hver dungeon og en boss, der skal bekæmpes til sidst. Du kan altid vende tilbage til tidligere dungeons for at få extra XP eller gennemføre sidemissioner. KARAKTERER OG EVNER Du kan afprøve, låse op for og opgradere afstandsangreb, magiske besværgelser, blokering, lammelser, energi, undvigelser og passive evner. Du kan vælge mellem seks forskellige familiemedlemmer, der hver har deres egne unikke evner. Faren John – beskyttende kriger med sværd og skjold. Den ældste datter Linda – mesterskytte. Kevin – skyggekriger med dødbringende dolke. Lucy – sprudlende og modig ildmagiker. Mark – rolig kampsportskæmper. Joey – der smadrer sine fjender med en forhammer. Og den seneste tilføjelse til familien – Apan, en mægtig heler og beskytter. GRAFISK STIL En kombination af håndmalet pixel-grafik, detaljerede animationer og moderne lyssætning skaber den smukke, farlige verden i Children of Morta! FAMILY TRIALS en spiltype separat fra hovedkampagnen med nye systemer, genstande, missioner, karakterer og meget mere – alt sammen i helt tilfældige dungeons.