Chess Ultra: akademi-spilpakke
Akademi-spilpakken er en hyldest til Ruslands lange og ædle tradition for skak, der har frembragt nogle af historiens største spillere og bogstaveligt talt tusindvis af stormestre. Rusland og skak hører sammen, spillet er en dyb og integreret del af den russiske kultur og har været en del af russernes DNA siden spillet ankom fra Mellemøsten i det 9. århundrede. De smukke men enkle skakbrikker er inspireret af ét af de mere sjældne sæt fremstillet i byen Kholmogory, der er berømt for sine talentfulde russiske skak-billedskærere. Placeringen er inspireret af de akademier, som har frembragt så mange store spillere og er vært for topturneringer. Følg i fodsporene på de russiske stormestre, som spillede i akademiets sale, og fordyb dig i Chess Ultra.