The Maverick har en letvægtsskaft af træ og en digital skærm, og spillere kan vælge at bruge den både som kamp- og snigskytteriffel afhængigt af deres angrebsbehov. Som kampriffel er The Maverick-riflens skudhastighed fuldautomatisk med relativt stor skade over afstand, mens den som snigskytteriffel har et avanceret kikkertsigte og halvautomatisk skudhastighed.