Asterix & Obelix XXXL : The Ram from Hibernia
I Hibernia (i dag kendt som Irland) tilkalder Keratine, høvding Irishcoffix’ datter, Asterix og Obelix, for at de skal hjælpe med at slå romernes invasion tilbage og få hendes fars elskede gyldne vædder tilbage. Til denne mission skal du styre dine yndlingshelte og bruge dine næver og alle omgivende genstande for at bane dig vej og kaste romerne i vejret! For at gøre fremskridt i dette rene action-adventure-spil skal du rejse rundt i de 6 nye verdener og bruge genstande omkring dig for at låse op for adgangen til skjulte stier og som sædvanligt smadre de romere, som krydser din vej. Der er 6 nye verdener at udforske fra Gallien til Hibernia (Irland) i en original historie, der respektfuldt er inspireret af vores galliske heltes ikoniske univers! For første gang nogensinde kan du spille Asterix og Obelix i lokal coop for op til 4 spillere på samme skærm. Vi tilbyder en ny spiloplevelse, hvor du kan bruge en lang række genstande, som du finder undervejs, men du kan selvfølgelig også snuppe romere! Nye elegante combos og afsluttende moves er tilgængelige for at besejre dem alle! Spillet har en høj genspilningsværdi som følge af udfordringer i alle baner, der kræver dygtighed for at få succes og belønninger. Fans af serien og lejlighedsvise spillere kan glæde sig til at gense Asterix og Obelix’ verden gennem dette 3D-spil (visning oppefra og ned) med fantastisk grafik og universel humor.