A United Front with Squad 7
Historien indeholder et møde med Squad 7, heltene fra det originale Valkyria Chronicles. Når du har spillet dig gennem denne historie, vil du kunne bruge karaktererne Welkin (i kampvognen Edelweiss), Alicia, Isara, Largo og Rosie i hovedspillet. Historien kan spilles, efter at du har låst op for Headquarters i 2. kapitel af hovedhistorien. Du får adgang til historien ved at gå til Book Mode > Menu > Extra Stories.